Katalog

Hans Körber GmbH

Hans Körber GmbH

  • AD2000 W0
  • DIN EN ISO 9001:2015
  • PED 2014/68/EU
  • DNV GL

Hans Körber GmbH

  • AD2000 W0
  • DIN EN ISO 9001:2015
  • PED 2014/68/EU

30.05.2023 13:05

Ny varumärkesidentitet: Välkommen till KÖRBER Fittings

I en alltmer komplex värld är det nödvändigt med ständiga förändringar för att inte tappa kontakten.

Vi gör nu denna förändring synlig - med vår nya företagskommunikation. KÖRBERs hela utseende har moderniserats i grunden och gjorts redo för framtiden från och med februari 2023.



Med ett reviderat varumärkesnamn, en ny optimerad logotyp samt ett nytt typsnitt kommer varumärkesutformningen också att optimeras för framför allt digitala medier. Världen förändras Vår värld blir alltmer komplex. Sociala, politiska och ekonomiska förändringar är en integrerad del av våra liv. Vi måste anpassa oss till nya saker nästan varje dag.


Och om vi inte håller jämna steg med tiden tappar vi snabbt kontakten. ...

och vi förändras med den. KÖRBER är också i ständig förändring. Produkter och tjänster vidareutvecklas, en ny företagsledning formar framtiden. Denna typ av ständig förändring är nödvändig och vi tar aktivt itu med den för att forma en framgångsrik framtid.



Vi gör nu denna förändring synlig - med en ny företagskommunikation.Nytt utseende Det första du säkert kommer att lägga märke till är vår nya logotyp och det reviderade varumärket. Det senare har anpassats och innehåller nu även namnet på produktkategorin: Fittings. Med detta vill vi skärpa vår profil och understryka bredden i vår produktportfölj. Ordmärket är satt i typsnittet "Barlow". Detta är ett av DIN-standardtypsnittet och förmedlar vårt krav på tillförlitlighet, precision och kvalitet - på ett typografiskt sätt. Vårt signet har vidareutvecklats på ett evolutionärt sätt: Avstånd och mellanslag har optimerats och bågformningen korrigerats så att den nu är tekniskt mer exakt. Taglinen med varumärkesanspråket är hädanefter satt i ett skriven typsnitt. Detta uttrycker vår personlighet och vår hantverkskompetens.


I vårt familjeföretag verkar engagerade människor som ansvarar för tillverkning, kvalitetssäkring eller processer. ...

bevisad kvalitet. Men moderniseringen är inte begränsad till vår varumärkesidentitet. Många saker har förändrats under företagets mer än 65-åriga historia. De höga krav som vi ställer på kvaliteten på vårt arbete har fortsatt att växa.



Vi håller fast vid detta beprövade koncept för att bli lite bättre. "Värden kan bara bevaras genom förändring" - Richard Löwenthal (1908-91), tysk-engelsk publicist och statsvetare